جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی شکاف فرهنگی بین‌نسلی را ترمیم می‌کند/ مردم صاحبان اصلی جشنواره هستند

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی می‌تواند باعث ترمیم شکاف فرهنگی بین نسل گذشته و نسل کنونی شود و میراث‌فرهنگی را به خوبی برای نسل جوان تبیین و تشریح کند.

به گزارش میراث‌آریا، سید رضا صالحی‌امیری در سومین جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی که با حضور اعضای شورا، استاندار فارس و تعدادی از نمایندگان استان فارس در مجلس در محل سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی برگزار شد، گفت: از تمام اعضای شورای سیاستگذاری این جشنواره و از تمام افرادی که در این جلسه حضور دارند بسیار سپاسگزارم چرا که جمع بسیار زیبایی است و مطمئن هستم که کارهای خوبی در این جشنواره انجام می‌شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به حضور پیشکسوتان و افراد نخبه در حوزه فیلم، تئاتر، سینما، روزنامه‌نگاری، رسانه و... در شورای سیاستگذاری جشنواره، افزود:افرادی در این جلسه حضور دارند که سرمایه ملی ما هستند و ما به وجود این افراد افتخار می‌کنیم. هرچه زمان بیشتر می‌گذرد ما به وجود این افراد بیش از پیش افتخار می‌کنیم و درباره شخصیت هرکدام از این افراد بخواهیم صحبت کنیم خودش یک جلسه جداگانه می‌خواهد. همچنین در کنار اعضای شورای سیاستگذاری استاندار و اعضای مجمع نمایندگان استان فارس حضور دارند که تلاش‌ها و حمایت‌های بسیار خوبی در این خصوص دارند و این تلاش‌ها باعث دلگرمی و قابل تقدیر است.

صالحی امیری با اشاره به اهمیت و ضرورت برگزاری جشنواره تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی، یادآور شد: ما نیازمند یک بازنمایی هویت در خصوص میراث‌مان در این جغرافیا هستیم. این هویت باید برای مردم و خصوصا نسل نوجوان به خوبی تشریح شود. از این رو به اعتقاد من این جشنواره پلی است که نسل گذشته را به نسل جدید متصل می‌کند. 

او ادامه داد: به نظر من این جشنواره باید تکرار شود و همچنین تکثیر شود. نباید فقط در یک استان باشد می‌تواند در تمام استان‌ها تکثیر شود. ما نیازمند این هستیم که دائم تولید فرهنگی کنیم. معرفی رمز و راز استان فارس و ایران یکی از مهمترین دستاوردهای این جشنواره می‌تواند باشد. همچنین در صورت تداوم داشتن، این جشنواره می‌تواند جریان‌سازی کند.

او افزود: از مجمع نمایندگان و از استاندار فارس درخواست دارم مردم را در این جشنواره پای کار بیاورند و همه شهرهای استان فارس در این جشنواره مشارکت کنند و جریان مردمی در فارس تشکیل شود تا دولتی‌ها در حاشیه باشند. چرا که مردم صاحبان اصلی این جشنواره هستند.

صالحی امیری در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: اعتقاد من این است که اگر از ابتدا میراث‌فرهنگی را مردمی می‌کردیم  اکنون وضعیت بهتری در این حوزه داشتیم. ما فقط باید نظارت کنیم تا کارها به شکل بهتری انجام شود. درباره این جشنواره نیز اعتقاد من بر این است که کارها به مردم سپرده شود و دولت ناظر و سیاستگذار باشد تا نتایج بهتری درباره این جشنواره حاصل شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062801689
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha